[YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
[YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
https://www.youtube.com/watch?v=Ae9w-XeEjhI&t=216s
Auto Feliksa z kanału Felixiada
cos mi sie wydaje ze mechanik mogl zawalic sprawe, w s65 tez sie dokreca sruby na kąty jak w nowszych s54 czy normalnie na moment?
Auto Feliksa z kanału Felixiada
cos mi sie wydaje ze mechanik mogl zawalic sprawe, w s65 tez sie dokreca sruby na kąty jak w nowszych s54 czy normalnie na moment?
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
Dokręca się na 3 razy ale nie każdy to praktykuje bo śruby są z plasteliny. Ogólnie jeżeli zatarła się korba to możliwe że mechanik się nie popisał ale nie koniecznie. Panewki korbowe miał mega słabe jeszcze nie widziałem w tak złym stanie ciekawe czy pomierzyli wał. Bywa też że zacierają się główne więc możliwe że to pech zwłaszcza patrząc po korbowych jest to prawdopodobne. Na nowych panewkach zawsze zaleca się zostawić na wolnych obrotach ok 30-60min potem trochę delikatniej pojeździć chociaż z 500-1000km i wymiana. Niektórzy twierdzą że się nie dociera no ale Felix wybrał tą pewniejszą drogę. Skoro wytrzymały 3000km możliwe że obróciło główną przy takim stanie panewek korbowodowych koniecznie motor do wyjęcia i kontrola głównych.
Re: [YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
Dziwne ze nie kazdy praktykuje, skoro taka jest procedura to dla mnie swietosc, nowe m10 wiadomo plastelina, ale wlasnie po to sie je dokreca na 3 x zeby sie rozciągły podczas dokrecania, a nie pozniej podczas jazdy. wiadomo mozna zastosowac inne sruby np arp i wtedy procedura dokrecania wg producenta. no ale jak sie zakladana nowe oem to wlasnie tak trzeba dokrecic--==maly==---- pisze: ↑śr kwie 29, 2020 00:25Dokręca się na 3 razy ale nie każdy to praktykuje bo śruby są z plasteliny. Ogólnie jeżeli zatarła się korba to możliwe że mechanik się nie popisał ale nie koniecznie. Panewki korbowe miał mega słabe jeszcze nie widziałem w tak złym stanie ciekawe czy pomierzyli wał. Bywa też że zacierają się główne więc możliwe że to pech zwłaszcza patrząc po korbowych jest to prawdopodobne. Na nowych panewkach zawsze zaleca się zostawić na wolnych obrotach ok 30-60min potem trochę delikatniej pojeździć chociaż z 500-1000km i wymiana. Niektórzy twierdzą że się nie dociera no ale Felix wybrał tą pewniejszą drogę. Skoro wytrzymały 3000km możliwe że obróciło główną przy takim stanie panewek korbowodowych koniecznie motor do wyjęcia i kontrola głównych.
Re: [YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
Producent dokręca śruby na kąty czy na rozciągnięcie tak jak ARP??
Sądzę, że na kąty tak jak podaje w instrukcji napraw i jakoś się nie urywają.
Mnie się nie chce wierzyć w winę mechanika bo jakby zrobił coś nie tak to by się zatarło zaraz po starcie a nie dopiero po 3 tys. km.
Po starych panewkach widać, że są na maxa wyjechane i w tym był upatrywał problemu czyli np problem z głównymi i ogólny brak ciśnienia oleju. A ciężko za to winić mechanika bo on głównych nie ruszał. Jedyne co mógł zrobić to podpowiedzieć, że trzebaby ten piec wyjąć, rozebrać i zrobić również główne.
Mógł też się tłok zatrzeć w cylindrze np ze względu na brak natrysku oleju na denko tłoka np poprzez zatkanie dyszy i też zrobi się taki bałagan.
Czytałem sporo komentarzy pod filmem i większość piszących twierdzi, że to wina mechanika. Tylko nikt nie potrafi powiedzieć co zrobił nie tak.
A tak z innej beczki to do jakiego przebiegu jest wina mechanika?? Skoro po 3 tys to wina mechanika. Po 13 tys też wina mechanika. Po 30 tys pewnie też. A po 54 tys to jeszcze wina mechanika czy już nie jego wina??
Ja również miałem kiedyś podobną sytuację tyle, że silnik stanął na wolnych obrotach jeszcze na kanale. Był to zupełnie inny samochód i zupełnie inny silnik. Ale problem był podobny: auto przyjechało z uszkodzonym czujnikiem ciśnienia oleju - wskaźnik pokazywał niecałe 4 bary również na zgaszonym silniku. Gość tak kupił ten samochód i przejeździł nim prawie 1,5 roku czyli dobrze ponad 100 tys km. Przyjechał na wymianę czujnika więc czujnik wymieniony na nowy oryginalny, odpalamy i po rozgrzaniu silnika zaczyna zapalać się kontrolka ciśnienia oleju a wskaźnik pokazuje jak dobrze pamiętam niecałe 0,5 bar. Klienty życzy sobie zdjąć miskę i zajrzeć do pompy i panewek na korbach. I dokładnie to robimy a panewki na korbach wyglądają tak jak te w M3 Felixa. Zapada decyzja żeby wymienić panewki na korbach i pompę oleju na nową. Panewki na korbach wymienione, pompa nowa, olej wlany i palimy. Kontrolka oleju gaśnie, silnik pracuje na wolnych obrotach może ze 2 minuty na kanale i staje dęba. Jakie ciśnienie ma nawet nie zdążyliśmy sprawdzić bo silnik nie zdążył złapać jakiejkolwiek temperatury. Miska w dół i odkręcamy korby po kolei bo wszyscy byli przekonani, że chwycił na korbie (czyli wina mechanika
) i o dziwo na wszystkich korbach panewki jak nówka. No to odkręcamy główne i 2 panewki obrócone. I teraz jest pytanie: czyja to wina?? Mechanika, właściciela pojazdu czy tego co mu sprzedał?? Bo wiadomo, że ktoś musi być winny i pokryć koszty.
I sądzę, że podobna sytuacja była u Felixa - zatarte główne i brak ciśnienia oleju.
Sądzę, że na kąty tak jak podaje w instrukcji napraw i jakoś się nie urywają.
Mnie się nie chce wierzyć w winę mechanika bo jakby zrobił coś nie tak to by się zatarło zaraz po starcie a nie dopiero po 3 tys. km.
Po starych panewkach widać, że są na maxa wyjechane i w tym był upatrywał problemu czyli np problem z głównymi i ogólny brak ciśnienia oleju. A ciężko za to winić mechanika bo on głównych nie ruszał. Jedyne co mógł zrobić to podpowiedzieć, że trzebaby ten piec wyjąć, rozebrać i zrobić również główne.
Mógł też się tłok zatrzeć w cylindrze np ze względu na brak natrysku oleju na denko tłoka np poprzez zatkanie dyszy i też zrobi się taki bałagan.
Czytałem sporo komentarzy pod filmem i większość piszących twierdzi, że to wina mechanika. Tylko nikt nie potrafi powiedzieć co zrobił nie tak.
A tak z innej beczki to do jakiego przebiegu jest wina mechanika?? Skoro po 3 tys to wina mechanika. Po 13 tys też wina mechanika. Po 30 tys pewnie też. A po 54 tys to jeszcze wina mechanika czy już nie jego wina??
Ja również miałem kiedyś podobną sytuację tyle, że silnik stanął na wolnych obrotach jeszcze na kanale. Był to zupełnie inny samochód i zupełnie inny silnik. Ale problem był podobny: auto przyjechało z uszkodzonym czujnikiem ciśnienia oleju - wskaźnik pokazywał niecałe 4 bary również na zgaszonym silniku. Gość tak kupił ten samochód i przejeździł nim prawie 1,5 roku czyli dobrze ponad 100 tys km. Przyjechał na wymianę czujnika więc czujnik wymieniony na nowy oryginalny, odpalamy i po rozgrzaniu silnika zaczyna zapalać się kontrolka ciśnienia oleju a wskaźnik pokazuje jak dobrze pamiętam niecałe 0,5 bar. Klienty życzy sobie zdjąć miskę i zajrzeć do pompy i panewek na korbach. I dokładnie to robimy a panewki na korbach wyglądają tak jak te w M3 Felixa. Zapada decyzja żeby wymienić panewki na korbach i pompę oleju na nową. Panewki na korbach wymienione, pompa nowa, olej wlany i palimy. Kontrolka oleju gaśnie, silnik pracuje na wolnych obrotach może ze 2 minuty na kanale i staje dęba. Jakie ciśnienie ma nawet nie zdążyliśmy sprawdzić bo silnik nie zdążył złapać jakiejkolwiek temperatury. Miska w dół i odkręcamy korby po kolei bo wszyscy byli przekonani, że chwycił na korbie (czyli wina mechanika

I sądzę, że podobna sytuacja była u Felixa - zatarte główne i brak ciśnienia oleju.
-
- Posty: 58
- Rejestracja: pn mar 25, 2013 17:38
- Auto: M3E92DKG
- Lokalizacja: WPR
Re: [YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
Jaki przebieg miało auto Felixa, wie ktoś może?
Re: [YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
Mowił ze 140 tys.
Re: [YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
wydaje mi sie ze musimy poczekac na nastepny odcinek, bo takie filmy sie klikaja to pewnie wyciagnie motor i rozbiora
Re: [YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
wątpliwe
Ostatnio zmieniony ndz maja 03, 2020 17:48 przez Rafal, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 202
- Rejestracja: czw kwie 29, 2010 23:35
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: [YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
http://mforum.com.pl/viewtopic.php?f=34&t=28859
w temacie,z tego co wypytywalem ludzi malo kto stotuje proceduje TIS i dokrecaja "na raz"
w temacie,z tego co wypytywalem ludzi malo kto stotuje proceduje TIS i dokrecaja "na raz"
Re: [YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
https://www.youtube.com/watch?v=hZk6pPWRt1E
Wyjaśnili awarie jak chuj. Widzę, że pacan Chris to już nawet internetowym rzeczoznawcą jest.
Wyjaśnili awarie jak chuj. Widzę, że pacan Chris to już nawet internetowym rzeczoznawcą jest.
Re: [YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
przynajmniej sprawdzil czy sruby byly podokrecane rownym momentem
co do reszty no coz troche mina
co do reszty no coz troche mina

Re: [YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
Ale czego to dowodzi, że śruby zostały dokręcone równym momentem prócz tego, że sruby zostały dokręcone mniej więcej równym momentem??
Gdyby śruby były za słabo dokręcone to by się korba oberwała a nie zaspawała na wale.
Szkoda, że głównych nie pokazali bo to dałoby jakiś pogląd na sytuację.
Gdyby śruby były za słabo dokręcone to by się korba oberwała a nie zaspawała na wale.
Szkoda, że głównych nie pokazali bo to dałoby jakiś pogląd na sytuację.
Re: [YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
rzucilo mi sie w oko ze tam byla 50 pare na wskazniku, ARP zaleca 60Nm momentu dokrecania tutaj wiadomo moment + kąt to nie wiadomo do konca jak to sie przeklada
-
- Posty: 202
- Rejestracja: czw kwie 29, 2010 23:35
- Lokalizacja: Przemyśl
Re: [YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
po dokreceniu na 20nm i kolejne 130 stopni to duzo duzo wiecej jak 60nm.
- --==maly==----
- Posty: 2510
- Rejestracja: śr sie 06, 2008 09:21
- Auto: M3 F80 17"
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [YT] poszło kopyto bokiem po wymienie panewek w s65
W ten sposob nic nie sprawdzą. Wg mnie dali ciała bo przy takim stanie panewek korbowych powinni sprawdzić główne. Gadanie że wymiana samych panewek to oczywiste ryzyko to też bzdura od lat niezliczone ilości emkowiczów wymienia same panewki zresztą nie tylko w emkach tak jest w wielu beemkach i nie tylko i wszystkie silniki działają.